آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
شرکت آچار فرانسه
خدمات اینترنتی آچار فرانسه طراحی سایت آچار فرانسه
خیابان
خانه » اخبار سروش » باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش
باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش

باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش

باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش

باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش

باگ لو رفته شماره کاربران و مدیران کانال نرم افزار سروش

باگ پیام رسان سروش شماره موبایل ادمین کانال وزیر ارتباطات را لو داد. در حالی که این روزها تبلیغات زیادی برای استفاده مردم از پیام رسان های داخلی می‌شود، پیدا شدن یک باگ امنیتی در پیام رسان سروش خبرساز شده است.

در روزهای اخیر خبرهای زیادی در مورد فیلتر شدن تلگرام و جایگزین شدن پیام رسان های داخلی منتشر شد. با توجه به مصاحبه‌هایی که از مسئولان شنیدیم، به نظر می‌رسد فیلترینگ تلگرام جدی است و حتی طبق برخی اخبار، قرار است این پیام رسان محبوب تا پایان فروردین‌ماه برای همیشه در کشورمان مسدود شود. مسئولان سعی می‌کنند مردم را به استفاده از پیام رسان های داخلی تشویق کنند، اما متاسفانه ایرادات زیادی در این اپلیکیشن های بومی مشاهده می‌شود. نداشتن امکانات کافی، ناتوانی در پذیرش حجم میلیونی کاربران و از همه مهم‌تر، اطمینان نداشتن کاربران به پیام رسان های ایرانی از لحاظ امنیتی باعث شده‌اند تا به امروز، مردم کشورمان روی خوشی به آن‌ها نشان ندهند.

در همین حال، پیدا شدن یک باگ امنیتی در پیام رسان سروش حسابی خبرساز شده و مردم را نسبت به استفاده از پیام رسان های داخلی ناامیدتر کرده است. میلاد نوری، کارشناس فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی‌اش با انتشار یک تصویر نوشت به درخواست دوستان، اپلیکیشن پیام رسان سروش را بررسی کرده و به این باگ امنیتی عجیب برخورده است. پیام رسان سروش در یک اقدام بسیار غیر حرفه‌ای از شماره موبایل افراد به عنوان آی دی استفاده می‌کند و در پاسخ وب سرویس‌ها، شما می‌توانید شماره موبایل مدیران کانال‌ها و اعضای گروه‌ها را مشاهده کنید که از نظر امنیتی فاجعه است.

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه تصویری را منتشر کرد که در آن، شماره موبایل ادمین کانال محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لو رفته است.

باگ پیام رسان سروش

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد استاندارد نبودن برخی پیام رسان های داخلی هشدار داده بودند و حالا با لو رفتن باگ پیام رسان سروش و افشای شماره موبایل افراد باید منتظر پاسخگویی مسئولان و مدیران این پیام رسان باشیم. این باگ عجیب علاوه بر نقض حریم خصوصی کاربران، مشکلات امنیتی زیادی را نیز ایجاد می‌کند/گجت


اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز - سئو و بهینه سازی : کمپانی آچار فرانسه